Wednesday, March 10, 2010

Aku Dulu2 vS Aku Skunk~ Rahsienye~ :-P

Aisehmen...mayu aku nak kabo kat korang cm mn aku dulu..hihi...mayu sgt2...awwww...hahahhaa gediks...hoho..
korang rse berat aku dlu bpe?tekalah..ala teka2?ececeh..malas konon nak teka...xpe2...men osom dulu..kalau aku menang aku gtau..hahahaha

"Eh budak ni betOL x betOL ni" huehueheue....

!
!
!
59kg


Aisehmen~mayu2..ehehehe tp gambar2 ni kenangan aku...aku bukan kisah gemOk tak gemOk..tp rmi yg mengate.."Badan cm org da bersalin,punggung cam bantal,badan cm makcik2 " cisssss~korang tu hebat sgt ke?korang da xde keje lain ke mengate aku??geraammmmmm !!! aku hanya mampu menangis org mengate aku cm tu...aku tekad nak kurus..bukan nak lawa...tp nak buktikan aku boleh kurus...aku sememangnya xkisa gemOk,,tp aku tak tahan org dOk mengate aku...aku pn ada hati dan perasaan,susakah drg?berhutang kh drg?kalO aku gemuk...cISSSSsss! hohoho..kalau naik marah boleh pecah dinding simen tau! haaah..

 jeng..jeng..jeng....
!
!
!
50 kg

 DENGAN KETINGGIAN 164 CM/BERAT 50 KG=BMI 18.5

inilah hasil ya aku dapat^.^ aku bukan kuat diet sangat..tp aku mengamalkan~

  • Minum air kosong 3 liter sehari
  • Elakkan makan lewat malam
  • Buat senaman at least dua kali-aku pena round padang stadium ukm 10 pusingan
  • Elakkan makanan bergoreng dan minuman manis
  • Elakkan dari makan nasi lebihkan makanan yg ada fibre tinggi-oat,dan roti bijirin
  • Mempunyai krim hilangkan lemak..ape kah benda alah tu er..'lebihan lemak'lupe da..hohoho

Selama lebih 2 bulan aku diet dari nasi dan makanan manis...banyakkan makanan sayur..semua nie bantu aku meningkatkan metobalisme,mengurangkan berat badan dan mencantikkan kulit..apa yg perlu korang jage adalah air kosong..kerana ia akan membantu proses hidrasi badan dan penghadaman.

Skg aku byk n tido mcm mn mana pn badan aku tak naik2...ehehehe...seyes aku cakap..aku lansung tak diet..malahan badan aku menurun dan maintain=)

untuk penjagaan muka:-

  • toner wajib ada-aku pakai safi
  • Bedak sejOk..
  • Vitamin C
  • Krim malam-nur ain
  • Cuci muka 3 kali sehari-penyuci muka safi
  • Losyen tuk badan dan tangan..kekeke
ehehehe..seyes..korang tryla..kulit akan berubah..lansung x berminyak,gebu dan 40% lebih putih dari kulit korang skg...sampai skg family dan kengkawan lama aku stil tertanya2 perubahan kulit aku..=)

6 PoTpeT(◕‿◕.):

zoul said...

eh eee.. memula comel.. sekarang jd cute plak..
prggghhh...

N A N a t O said...

ohoii...mcm familiar je tmpt2 dlm gambar..ukm??zaba?

Nurizaihan(◕‿◕.) said...

@zoul
mayu2

@Nanato
upsss nope..tekalah ehehe

laGenDA KodOk HijAU said...

takkan tak cukup comey laghi?
dah comeylah tu? hish nak comey macam mana laghi?

kata kila said...

puiyooo.cunnn lah

Humanity Life said...

comeylah dia... nak kenalan leh!....

Post a Comment