Friday, March 26, 2010

Rezeki Entah Bila

Lama tak update blog..hee...sebok sgt dengan final sem..next week da last week and last sem..suke2...mst rindu nak stdy..Alhamdulillah semua berjalan lancar..semenjak dua menjak ni aku selalu merungut napa ader jer tak kena..yela..asik ader masalah je..tak cukOp duit..tempat praktikal tak dapat2..tension sangat...

Harini 26 Mac 2010 hari JUMAAT aku bangun pagi seperti biasa dan berurusan untuk online spt biasa untuk cr tempat praktikal.Entah terdetik d minda nak kluar terus n terjah jer pejabat org hakhak..yela nex week da balik jumpa my husband bfore my practical.. 

Lpas dok mendagu tgk email..kol budak junior nak pinjam moto..dgn make up x berapa nak lawa aku pn merempit la pejabat Takaful dekat UKM nih...cehhh malu gak wei org pejabat tu tgk..tp aku buat spt biase n senyum sambil bertanya nak antar permohonan praktikal kat ctu..

Dup..dup..dup..ngam2 boss company tu tgah ader kat ctu...terus dia suh aku masuk bilik office n terus terima aku..terkebil2 mata aku tgk manager tu terima aku..

"Encik betul ke sye diterima untuk praktikal nih"

"yer..awk dtg masa yg tepat ek..kebetulan bulan 5 ni my staff cuti bersalin 2 bulan"

ahahahaha melonjak gembira aku..n terus kol my husband..tgah2 bahgia dapat tempat yg dekat n senang...husband aku cakap die lulus PTK..ya Allah aku begitu bersyukur...

Petang ckit husband kol lagi..n cakap duit rm5oo yang pernah hilang da jumpa dalam lipatan kain..mak aii...aku tersenyum sangat2..x sangka bila Allah turunkan rahmat dan rezeki yang kita tak boleh jangka..

Cek email td..aku dapat 2 temuduga kerja tuk Assistant Account and Business Development.

Aku terpaku sekjap...kita tak boleh selalu merungut bla kita rasa hidup ni susa dan bermasalah..sebenarnya Allah ada rancangan untuk kita...dan sentiasalah bersyukur dengan apa yang kita ada dan hadapi sekarang.

2 PoTpeT(◕‿◕.):

kanip mito san said...

nanti sampai masa ada la tu....

bulatkocik said...

betui 2..setiap yg berlaku pasti ader hikmatnya..
nk ty ckit..besh tak kawen diusia muda...;)

Post a Comment